Néha te is elgondolkodsz rajta, az a sok életmódváltó ember hogyan lesz ennyire magabiztos és céltudatos azt illetően, hogy ez jó neki? Te miért nem jutottál még el erre az elhatározásra? Talán nem állsz készen? Szinte biztos vagyok benne, ha rákattintottál erre a fülre, akkor nagy célod az életmódváltás és nem biztos, hogy van lövésed arról, hogyan kell csinálni.

Bizony, nem egyszerű a történet, de nem lehetetlen.

Megosztom veled saját példámat, ami alátámasztja ezt. Nincs mit szépíteni a dolgon, sosem foglalkoztam az egészségemmel és észre sem vettem, hogy a tinédzser éveim alatt 22kg felesleg rakódott rám. Nem tudom, te hogy vagy vele, de én nagyon szeretek enni. Ennek ellenére észre sem vettem, csupán annyit, hogy mindig kinőttem a ruháimat. Noha, nem úgy, mint ahogyan azt gyerekként tettem eddig. Molett voltam. A szerencsém talán az volt, hogy nem egy testályamra híztam, hanem mindenhova egyszerre. Talán ezért nem tűnt fel, nem tudom.

Egyik évben, Karácsonykor édesapám hívta fel rá a figyelmemet:

Erikám, már megint híztál...

Természetesen kétségbe estem, mi az, hogy már megint?! Aztán tükörbe néztem… Jött a felismerés, hogy a manóba is, igaza van!

Aztán jöttek a nagy klisék, miszerint elhatároztam, hogy újévtől lefogok fogyni! Általában a fogadalmak nagy részét nem tartják be, de én megcsináltam. Akkor még nem azért, mert az egészségem is múlhatott volna rajta, csupán hiúsági kérdés volt. A sok kg eltűnt, az önbizalmam pedig megnőtt a sok dicséret által.

Hogyan csináltam?
Kalória deficittel. Ez csupán annyit tesz, hogy kevesebb kalóriát vittem be, mint amennyit elégettem.

Jól csináltam?
Önmagában a kalória deficit kevés. Nem mindegy, milyen tápanyagot viszek be. Lehet, hogy 1200kcal a napi bevitelem, ami szükséges a fogyáshoz, de ha azt napi 3 tábla csokoládé fedezi, attól még hiába kevesebb a kg, ugyanúgy zsíros maradok. Ezt egyébként az elején nem tudtam, hiszen senki sem mondta el, ezért előszeretettel jártam gyorséttermekbe is, figyelve a kalóriákat.

Hogyan jöttem rá, hogy ez mégsem a helyes út?
Egy idő után elkezdtem edzőhöz járni. Akkor már 15kg – tól megszabadultam, de még volt honnan lefaragni. Ő tette helyre a dolgaimat és onnantól kezdve már sima liba volt. Kalória deficit, jó szénhidrát bevitel (köles, kuszkusz, bulgur, barna rizs, jázmin rizs, zabpehely, stb), fehérje bevitel (fehér húsok, hüvelyesek), jó zsírok (olajos magvak). Persze az arányok itt sem hasra ütésre születnek. Szükség van arra, hogy tudd, milyen testtípusba tartozol, milyen magas vagy, hány kg, mi az ideális testsúly neked, illetve az, hogy milyen munkát végzel. (aktív vagy passzív)

Akkor most mit is jelent életmódot váltani?
Tudod, nem elég az, ha csak egy kis időre hagyod el a rossz szokásai (az egészségtelen táplálkozást és a lustaságot). Igenis szükséged van jó tápanyagokra, hogy jól működj és mozgásra.

Ha nem megy egyedül, kérj segítséget hozzáértő szakembertől.

Megosztás: