Tudom, sokatoknak olyan a munkahelye, hogy nem tudja megoldani a helyes táplálkozást. Gondold csak végig, megéri olyan helyen dolgozni, ahol nem veszik figyelembe az egészséged? Nem egy robot vagy. Igenis jogod van enni! Én dolgoztam olyan helyen, ahol bele volt írva a munkaszerződésbe, hogy igenis jár az ebéd szünet, de mégsem állt módomban elmenni enni vagy nem akkor, amikor szerettem volna. Vállalkozóknak pedig “nincs idejük enni” – nem csinálnak maguknak.
Ez baj. Semmiképpen sem normális.
Régóta edzek, de nem történik semmi... Akkor nem is csinálom!
Ismerős mondatok?
Én hallottam már párszor, sőt magam is mondogattam.
Miket eszel?

Hangzott a kérdés.

Mindent, össze vissza, ahogy az időm engedi.

JAJ!

Szóval senki sem figyelhet jobban az egészségedre, mint Te magad! Ezt sose felejtsd el!

A másik dolog, hogy az sem mindegy hányszor, illetve mit eszel meg. Én nagyon szerettem az édességet (most is szeretem, hiszen a vágy nem szűnik meg) Csak nem mindegy mi az az édesség, amit megeszel. Lehet például csoki helyett gyümölcs (persze ezt érdemes délelőtt és mértékkel!) Az, hogy valaki életmódot vált, nem azt jelenti, hogy élete végéig fogyókúrázni fog. Felejtsd el azt a szót, hogy “fogyókúra”! Ez nem kúra. Ez életmód. Olyan tippeket és tanácsokat fogsz olvasni, amiket nem nyűggel kell majd megélned, hogy “na már megint csak saláta”. Nem. Ez nem erről szól. Persze azért lefektetek néhány alap pillért.

Sokszor keveset célszerű enni.

Én napi 5x étkezem. Pl. Reggelire zabkása, nem a bolti, magam főzöm, ha van rá lehetőségem. Kivételes esetekben azért elcsábulok a zacsis verzióra is, de azokból is van már cukormentes, tízóraira gyümölcsöt szoktam. Amennyiben van lehetőségem megenni. Ha nincs, akkor leturmixolom vízzel és munka közben megiszom. Ebédre általában fehér húst eszem, mondjuk csirkét, halat. Ritkán beiktatom a marhát, bár az mint tudjuk nem fehér hús, de azért lehet enni. Köretnek kuszkusz, rizs, köles, hajdina, zöldség keverék. Természetesen nem mindegy az arány. A célodtól függ melyikből mennyit érdemes enned. Uzsira váltogathatod szintén a repertoárt. Magvak-maximum egy marék. Zöldségek akár nyersen vagy megsütve kevés olajon. Puffasztott rizs… vacsorára már nem érdemes erőltetni azt a szénhidrátot. Inkább hús és zöldség.

Elsőre rémesnek tűnik?

Ne mond, hogy nem! Én is végig csináltam. A barátaim ott ették mellettem a fánkot, míg én csak néztem és kitartottam a célom mellett. Amikor célod van és azt te komolyan is gondolod, nincs lehetetlen.

Csináljuk meg együtt!
Én veletek vagyok!

Megosztás: